RSS

picture

Zeitgeist: Addendum

írta: Sagrida ; 2010.01.05. 20:59

Üdvözlök minden kedves Ennyi kell... blog olvasót!

Már megtaláltam következő videóm témáját, ám gondolatsoromnak akadt egy hiányzó része. Ezért kapásból fel is mentem a netre, irány a Google, címszavak beírása... és itt be is fejeztem. Kemény másfél percet dolgozhattam ténylegesen azon a témán, ugyanis megakadt a szemem egy videón. Egy videón, ami önmagáért beszél. Éppen ezért, most ezt fogom veletek megosztani. Biztos vagyok benne, hogy sokakat sajnos el fog ijeszteni a film megnézésétől a következő 3 szavam: hossza 2 óra. Mikor először megláttam az időtartamot, higyjétek el, én is igencsak meglepődtem, de belevágtam. Végül annyira lekötötte a figyelmemet, hogy szünet nélkül végig néztem. Ez sok ember számára azért gondolom, hogy nem lesz egyszerű, vagy hogy egyáltalán végig nézni sem fogjátok tudni, mert egy dokumentumfilmről van szó, és mint jól tudjuk, ma ez valahogy egyáltalán nem divat, és az olyan filmek, amelyekben nem folyik 5 percenként vér, nem szednek le autóval egy helikoptert, vagy ha már szex-jelenet nem is, de még egy félmeztelen nő sincs benne, akkor már "unalmas", vontatott.
De jelen esetben úgy gondolom, hogy akiben van egy kis értelem és intelligencia, valamint nyitott a világra (arra a világra, melynek ő maga is része) és nem beszűkült látókörrel rendelkezik, annak látnia kell. Itt nem arról van szó, hogy egyetértesz-e mindennel kapcsolatban, ami a filmben elhangzik, hanem, hogy már maguk a tények elgondolkoztatóak. Sokan ezeket már sejtették, esetleg tudták, vagy még soha nem is hallottak róla, nálam ezek közül mindhárom megvolt.
 
Néhány szó a filmről:
Tulajdonképpen bemutatja, hogy miképpen manipulálják az embereket, irányítják az országokat, hogy miért úgy működik a világunk, ahogy, miért ez a mostani rendszer áll fenn ami, és hogy a jövőben ez milyen hatással lesz ránk. Fő témája a dokumentumfilmnek az, hogy a pénz hogyan uralja a világot. "Sajnos az áltlagember a gazdasági témákra értetlenül és közönnyel tekint." (Pedig mint tudjuk, ez az alapja mindennek). Így tehát az alaptémából kiindulva a történet eleje sokaknak "száraznak" tűnhet, vagy matematikailag kicsit bonyolultnak, és ha tényleg így van, ne ilyedjünk meg az első kisebb akadálynál :) Ha valakinek nem erőssége a matematika, az még senkit nem gátol a film megértésében :) A továbbiakban szó lesz arról is, hogyan korrumpáltak államfőket, vagy éppen hogyan iktatták ki őket. És ami engem leginkább megfogott, az egy statisztikai adat volt, amit szívesen leírnék ide idézetként, de hosszú lenne, és mindenféle bevezető nélkül nem lenne olyan érdekes. Ez a téma 48:28 percnél kezdődik és 50.45-nél "fejeződik be", de csak maga a statisztika. Ha valakit érdekel, hogy ez miért is van, annak nem lesz elegendő a megértéshez az a 2 és fél perc :D Én jót nevettem, mert már meg sem lepődtem. Na de inkább essetek neki, mindenképpen érdemes végignézni!!
 
Aki végignézte, vagy legalább valameddig eljutott a filmben (és most nem 5-10 percre gondolok), attól szívesen várok hozzászólásokat, már csak a kiváncsiság kedvéért!
És csak, hogy tisztázzuk: nem azért ajánlom, hogy a felvételben elhangzottakat úgy ahogy van bevedd, vagy hogy már azonnal csatlakozz is a videó végén lévő felhíváshoz :D
Az egyetlen célom az elgondolkodtatás :)
 
Összevágtam nektek egy 7 perces videót a filmből való jelenetekből, de a lényegtől még sajnos így is messze elmarad a bemutató felvétel. Azért remélem megtette a maga hatását, és felkeltette az érdeklődéseteket!
 
Üdv mindenkinek!!
Sagrida
 
 
2 Comments : politika gazdaság gondolat társadalom pénz világ vénusz rendszer hatalom dokumentumfilm zeitgeist monetáris irányítás nézet addendum

Trackback address for this post::

https://ennyikell.blog.hu/api/trackback/id/tr201650026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadi - ennyi kell.. Admin 2010.01.06. 02:05:02

Ez elgondolkodtatott.. Sok dolog nem tiszta meg
az elkovetkezendo par orat a film megnezesevel es annak tanulmayozasaval toltom majd. Amennyiben ugyan azok a gondolataim megmaradnak, mint most irok errol egy reakcio bejegyzest.
Minden esetre erdekes..

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.02.17. 08:54:49

Aki az első részre kíváncsi és csak szövegesen, az itt elolvashatja és további nagyon jó valláskritikai írásokat is lelhet:

vilagnezet.blog.hu/2008/08/03/zeitgeist_jezus_nem_letezett_a_biblia_hazugsag

Looking for something?

Search - ennyi kell.. blog

Admin Information

vadi.

süti beállítások módosítása